Lala.com goedkoop genoeg?

Eindelijk dan eens een muziek betaal systeem waar ik in geloof. Lala.com is een website waar je muziek kan beluisteren. Je kan er muziek kopen voor een prikkie. Een nummer kost je € 0,10 en een heel album zo’n € 1,60. Dat zijn prijzen waar je als consument heel blij van wordt. Je kan nog steeds die idioot grote (~60 Gb) muziekkast betalen zonder dat je je huis hoeft te verkopen. En misschien wel de volgende nagel in de kist van Brein, waar we allemaal ook heel vrolijk van worden.

Waarom heeft lala.com dan wel een kans van slagen? Omdat de prijs goed is en omdat ze komende week een iPhone app gaan lanceren waarop streaming erg goed is verwerkt. Zonder handheld support ben je nergens. Je moet om je muziek te beluisteren wel verbonden zijn aan het internet want je download je muziek niet. Dit klinkt als een nadeel, maar wanneer ben je nou niet verbonden met het internet? (die twee keer per jaar kan ik wel een cd op zetten)

Enige wat ik nu als lichte-audiofiel nog mis is dat ik op mijn iPhone lage kwaliteit wil zeg 192kbs, maar omdat ik thuis toch op wifi zit wil ik zo hoog mogelijke kwaliteit. Weten ze dit goed te krijgen en weten ze genoeg mensen te overtuigen dat dit een goeie prijs is, dan hebben ze kans van slagen.

Geef een reactie

